"Termi Metaverse on löytänyt tiensä nörttien ja scifistien nurkista jokaisen ajan hermolla olevan markkinoijan, mainostajan ja brändääjän pöytään", kirjoittaa Liisa Mathlin (Arilyn) MK Kumppaniblogissa ja kertoo, mitä aitoa hyötyä Metaversesta on jo tänään.
MK Aamukahviseuran vieraina 14.2.2023 Julia Toivio ja Mika Käyhty (Insait), jotka avaavat TikTok-markkinoinnin salat ja kertovat, miten kasvattaa liiketoimintaa lyhyiden videoiden kautta. Tarjolla esimerkkejä ja konkretiaa TikTokissa menestymiseen!
"Huonosti targetoitu markkinointi ärsyttää ja voi tuottaa hallaa yritykselle tai brändille, joten on liiketoiminnallisestikin täysin perusteltua laittaa paukkuja parempaan kohdennukseen", kirjoittaa Katja M. Remes MK Kipinävuorossa ja kertoo, miksi huono kohdentaminen sai mehut väärään kurkkuun.
Käsilläsi saattaa olla nopeita voittoja jos markkinointi on keskittynyt pelkästään uusien kävijöiden ja tunnettuuden kasvattamiseen, kirjoittaa Ida-Maria Tyyskä MK Kipinävuorossa ja avaa verkkokaupan myynnin kaavaa.
Verkossa myynti edellyttää, että asiakkaat löytävät luoksesi. Hakukoneoptimointi on yksi tehokkaimmista keinoista varmistaa, että asiakkaat löytävät luoksesi digitaalisen ostopolun jokaisessa vaiheessa. Lue Digizerin Oskari Ilomäen vinkit hakukoneoptimointiin MK Kumppaniblogista.
Markkinoinnin tekemisessä ei ole yhtä totuutta tai tietä, mitä pitkin kulkea, kirjoittaa Riku Seppälä MK Kipinävuorossa ja kertoo, mitä itse muuttaisi jos astuisi pk-sektorin markkinointijohtajan saappaisiin.
MK Aamukahviseura sai 7.2. vieraakseen Taija Koskisen ja Mira Mäkiahon (Suomen Asiakastieto), jotka kertovat mitä tärkeää markkinoija voi oppia niiden asiakkaiden ostodatasta, joista ei tullutkaan asiakkaita. Taija ja Mira havainnollistavat sekä b2b että b2c case-esimerkkien kautta, kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä. Katso tallenne!