Ilmoittaudu heti mukaan seuraavaan MK Aamukahviseuraan! MK Aamukahviseurassa toimittajat Iina Kansonen ja Satu Hurme (MarkkinointiUutiset) kertovat miten toimittajan saa kiinnostumaan juttuvinkistä. Mitä jokaisen markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisen on hyvä muistaa markkinointiviestinnän ja journalismin rajapinnoista? Kuinka toimittajaa voi auttaa työssään ja parantaa täten oman juttunsa läpimenoa? Tästä Aamukahviseurasta saat itsellesi konkretiaa myös siitä, miltä markkinoinnin ala näyttää toimittajan silmin.
"Mielikuvien maalailu ja rohkea fiilisten herättely ei ole lainkaan turhaa" markkinoinnissa, kirjoittaa Henriikka Raussi MK Kipinävuorossa ja kehottaa hakemaan inspiraatiota esimerkiksi White Lotus-tv-sarjasta.
Sosiaalisen median käyttö asiakaspalvelukanavana on yksi tämän vuoden nouseva trendi, mutta se vaatii nopeaa reagointia ja lyhyttä vasteaikaa, kirjoittaa Emilia Meyer-Arnold (Retriever) MK Kumppaniblogissa. Käy lukemassa, miten hallita ja johtaa sosiaalisen median kokonaisuutta vuonna 2023!
Sosiaalisessa mediassa yrityksen sekä sen työntekijöiden on mahdollista rakentaa positiivista mielikuvaa itsestään. Jos työntekijä julkaisee työnantajaansa tai työhönsä vaikuttavia somesisältöjä, on ne tehtävä harkitusti. Lue MMA:n työsuhdejuristin Sanna Honkasen vinkit somessa toimimiseen MK Kumppaniblogista.
Selvitetään yhdessä, kuinka sosiaalinen media vauhdittaa organisaation kasvua ja millainen sisältö somessa toimii parhaiten vuonna 2023!
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulet sosiaalisen median tuoreimmista tutkimustuloksista ja trendeistä. Saat oman työsi tueksi monipuolisia käytännön esimerkkejä sosiaalisen median parissa päivittäin työskenteleviltä asiantuntijoilta. Kuulet neuvoja somessa monia markkinoijia pohdituttavaan kysymykseen: missä menee raja organisaation edustamisen ja yksityishenkilönä toimimisen välillä.
MK Aamukahviseurassa Marika Siniaalto (Grapevine) jakaa kokemuksiaan toimivasta sisältöstrategiasta. Marikan kanssa käymme läpi, mitä hyvässä sisältöstrategiassa pitäisi aina huomioida ja miksi. Kuulemme myös, miten sisältöstrategia tukee luovuutta. Tästä Aamukahviseurasta saat itsellesi konkreettisia neuvoja sisältöstrategian määrittelyyn, valintoihin ja jalkauttamiseen.
"Tutkimukset osoittavat, että emotionaaliset ja luovat markkinointikeinot vaikuttavat myös yritysostajiin, mutta käytännön esimerkkejä saisi näkyä enemmän", kirjoittaa Claudia Saarukka MK Kipinävuorossa.