"Pelillistämisessä on kyse interaktiivisuudesta ja oman kohderyhmän aktivoimisesta. Sen pitäisi olla jollain tapaa kaikkien markkinoijien työpöydällä.", kirjoittaa Max Söderholm (Leadfamly) MK kumppaniblogissa.
Markkinointiradion aiheena on markkinoinnin strateginen suunnittelu PK yrityksissä, kun vieraaksemme saapuu Aino Pajunkangas, pitkän linjan viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija viestintätoimisto Aivelasta. Ainon kanssa aihetta käydään läpi PK-yrityksille toteutetun tutkimuksen tulosten kautta.
MarkkinointiRadion tässä jaksossa markkinoijien kysymyksiin vastaa DigiMaMan lähettämänä Sinikka Strömmer, joka toimii toimihenkilöliitto ERTO:lla lakimiehenä.
Mitä digitaalisen myynnin eri vaiheissa tapahtuu ja miten asiakasta voidaan huomioida ostopolun eri vaiheissa, ohjaten häntä ostopolulla eteenpäin? Oskari Ilomäki (Digizer) kirjoittaa MK Kumppaniblogissa siitä, miten lähestyä digitaalista ostopolkua RACE-mallin kautta.
MK Onnistunutta markkinointia-tilaisuus kruunasi viiden menestyksekkään markkinointiteon joukosta Vuoden Parhaaksi MIELI ry:n Myrsky-casen. Kollegiaalisen tunnustuksen jakamisen taustalla on markkinoinnin alan menestyneiden casejen takaa kerrottavien oppien ja oivallusten levittäminen eteenpäin. Lue voittaneen casen saamasta äänisaaliista ja katso tilaisuuden tallenne!
"Asiakas odottaa tulevansa kuunnelluksi reaaliajassa", kirjoittaa Matti Pylväs (Edita Prima) MK kumppaniblogissa ja kertoo, miten verkkoympäristön asiakaskokemuksesta orkestroidaan reaaliaikainen.