MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Pelillistämisen monet mahdollisuudet markkinoinnista tuotekehitykseen

"Pelillistämisessä on kyse interaktiivisuudesta ja oman kohderyhmän aktivoimisesta. Sen pitäisi olla jollain tapaa kaikkien markkinoijien työpöydällä.", kirjoittaa Max Söderholm (Leadfamly) MK kumppaniblogissa.
Podcast

MarkkinointiRadio 67: Aino Pajukangas: Markkinointistrategian merkitys: "Ymmärrä ja tuo esiin ydinviestisi!"

Markkinointiradion aiheena on markkinoinnin strateginen suunnittelu PK yrityksissä, kun vieraaksemme saapuu Aino Pajunkangas, pitkän linjan viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija viestintätoimisto Aivelasta. Ainon kanssa aihetta käydään läpi PK-yrityksille toteutetun tutkimuksen tulosten kautta.
Podcast

MarkkinointiRadio 66: Sinikka Strömmer: Kysyimme palkasta ja työehdoista puolestasi

MarkkinointiRadion tässä jaksossa markkinoijien kysymyksiin vastaa DigiMaMan lähettämänä Sinikka Strömmer, joka toimii toimihenkilöliitto ERTO:lla lakimiehenä.
Blogit

Digitaalinen myynti – mitä myynnin eri vaiheissa tapahtuu ja miten viedä asiakasta ostopolulla eteenpäin?

Mitä digitaalisen myynnin eri vaiheissa tapahtuu ja miten asiakasta voidaan huomioida ostopolun eri vaiheissa, ohjaten häntä ostopolulla eteenpäin? Oskari Ilomäki (Digizer) kirjoittaa MK Kumppaniblogissa siitä, miten lähestyä digitaalista ostopolkua RACE-mallin kautta.
Uutiset

MIELI ry:n Myrsky valloitti MarkkinointiKollektiivin yhteisön ja se kruunattiin Vuoden Parhaaksi 2021

MK Onnistunutta markkinointia-tilaisuus kruunasi viiden menestyksekkään markkinointiteon joukosta Vuoden Parhaaksi MIELI ry:n Myrsky-casen. Kollegiaalisen tunnustuksen jakamisen taustalla on markkinoinnin alan menestyneiden casejen takaa kerrottavien oppien ja oivallusten levittäminen eteenpäin. Lue voittaneen casen saamasta äänisaaliista ja katso tilaisuuden tallenne!
Blogit

Nyt kun evästeet ovat poistuneet, mikä on uusi, tärkeä markkinointimetriikka?

"Mitkä ovat tulevaisuuden markkinointimetriikat?", pohtii Maria Kamlid (Amanda AI) MK kumppaniblogissa.
Blogit

Asiakas päättää missä ja milloin kanssasi asioi - Orkestrointi tasoittaa tien hänen tavoitteeseensa reaaliajassa

"Asiakas odottaa tulevansa kuunnelluksi reaaliajassa", kirjoittaa Matti Pylväs (Edita Prima) MK kumppaniblogissa ja kertoo, miten verkkoympäristön asiakaskokemuksesta orkestroidaan reaaliaikainen.