MarkkinointiKollektiivin teematilaisuus:

Strateginen markkinointi 2025 – Vaikuttavaa markkinointia epävarmoina aikoina

  • Milloin: Keskiviikkona 3.9.2025 klo 13.30–16.00
  • Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton

Strateginen markkinointi on avainasemassa organisaation kasvussa, kilpailukyvyn vahvistamisessa sekä asiakasarvon tuottamisessa – aivan erityisesti epävarmoina aikoina. 

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa syvennytään siihen, miten markkinointi saadaan osaksi liiketoiminnan ylintä päätöksentekoa, miten sen vaikutuksia mitataan ja miten markkinointi tukee sekä liiketoiminnallisia että inhimillisiä tavoitteita.

Tilaisuuden puheenvuoroissa nousee esille näkökulmia markkinoinnin roolista brändin omistajuudessa ja asiakaslähtöisyyden varmistamisessa. Lisäksi kuullaan, kuinka modernit työkalut, kuten monimediamittaaminen ja projektinhallintajärjestelmät, tukevat vaikuttavaa ja kestävää markkinointia. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

-------

Tilaisuuden puheenvuorot:

Strategisen markkinoinnin ytimessä on brändin avulla johtaminen

  • Markkinointi on yksi tehokkaimmista kasvun ajureista silloin, kun sitä johdetaan brändin avulla ja sen vaikuttavuutta mitataan systemaattisesti. Kun markkinointi ottaa täyden omistajuuden brändistä ja nostaa sen osaksi ylimmän johdon agendaa, se ei ainoastaan luo kilpailussa erottuvaa brändiä – vaan rakentaa kestävää asiakasarvoa ja taloudellista kasvua.

    Miia Virtapuro
    ja Petteri Lillberg (Knowit Management Consulting) kertovat, miten markkinointi voi ottaa brändistä vahvan omistajuuden sekä edistää ja mitata omaa vaikutustaan yrityksen taloudelliseen tuloksellisuuteen.

Strateginen markkinointi ei horju edes muutoksessa 

  • Markkinoinnilta vaaditaan yhä enemmän nopeutta, asiakaslähtöisyyttä ja tuloksia. Samalla kuitenkin resurssit kiristyvät ja olosuhteet ovat alati muutoksessa. Etenkin tällaisessa epävarmuuden ajassa tarvitaan strategista, muutosta kestävää ja liiketoimintaa sujuvasti puhuvaa markkinointia.

    Maria Sumuvuori (Myynninmaailma)
    käy läpi markkinointistrategian rakentamisen kolme keskeistä periaatetta, joiden avulla markkinointi säilyttää oikean suunnan, vaikuttavuuden ja ketteryyden myös silloin, kun epävarmuus kasvaa ja resurssit kiristyvät. 

Strategisesti kohti kasvua ja hyvinvointia

  • Muutoksen ja kasvuhakuisuuden keskellä organisaatioiden resurssien viisas käyttö ja henkilöstön hyvinvointi nousevat strategian ytimeen. Modernit projektinhallintajärjestelmät voivat tukea markkinoinnin strategisia tavoitteita – ei vain prosesseja tehostamalla, vaan myös lisäämällä ennakoitavuutta ja työn mielekkyyttä.

    Jukka Markkanen (Severa)
    havainnollistaa, kuinka projektinhallintajärjestelmää hyödynnetään riskienhallintaan, tehokkuuden lisäämiseen ja työyhteisön mielenrauhan ylläpitämiseen.

Monimediamittaaminen tuo markkinoijalle strategisen etulyöntiaseman

  • Enää ei riitä, että markkinoija pelkästään tavoittaa yleisönsä. Nyt tarvitaan älykästä tavoittavuutta, jossa koko käytössä olevaa mediamixiä pystytään mittaamaan, vertailemaan ja optimoimaan yhtenäisesti reaaliajassa. Monimediamittaaminen tuo etulyöntiasemaa jokaiselle markkinoijalle, joka haluaa parantaa markkinoinnin tuloksia ja pysyä mukana kiristyvässä kilpailussa.

    Juha Ourila (AudienceProject)
    kertoo arjen esimerkkien kautta miten otetaan monikanavaisesta markkinoinnista maksimitehot irti ja päästään irti siiloutuneiden mediaraporttien tarkastelusta.

Mikä on markkinoinnin rooli ja vastuu asiakkuusprosessin siilojen purkamisessa?

  • Omatoimisemmaksi muuttuva ostaminen korostaa yhtenäisen ja arvoa tuovan myynnin ja markkinoinnin merkitystä. Tämä ostamisen ja markkinan murros vaativat organisaatioilta strategiaan asti pureutuvia muutoksia ja syvempää yhteistyötä, joilla markkinoinnin, myynnin ja asiakkuudenhoidon siilot saadaan purettua.

    Jussi Junikka (Fulmore)
    muistuttaa, että viisas organisaatio muuraa yhden yhtenäisen asiakasprosessin peruskivistä markkinoinnin tontille, jotta asiakasstrategiaa on mahdollista toteuttaa ennakoitavasti, mitattavasti ja ennen kaikkea tuloksellisesti.

-------

Tilaisuuden aikataulu: 

  • 13.30 Tilaisuuden avaus ja puheenvuorot
  • 16.00 Tilaisuus päättyy

Hyvä tietää:‍

  • Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
  • Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi.
  • Tilaisuuden mahdollistavat Fulmore, Severa, Myynninmaailma, Knowit ja AudienceProject.
  • Tilaisuus on kaikille osallistujille avoin ja maksuton.

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

Julkaistu 
11.6.2025
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.