MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Läpinäkyvyys selättää vastuullisuushutun

Jos vastuullisuus on vain hyvää polttoainetta markkinoinnin tarpeisiin eikä aitoa vastuullisuustyötä, voi olla kiusaus viestiä asioista parhaalta kuulostavalla tavalla, sen sijaan, että pyrittäisiin aitoon läpinäkyvyyteen ja jatkuvuuteen. Vastuullisesti toimivalla yrityksellä on avaimet menestykseen myös pitkällä tähtäimellä, ja puolestaan yritys, joka ei nyt kiinnitä huomiota vastuullisuuteen, on vaikeuksissa varsin pian. Vastuullisuuden merkitys on kuluttajien ja päättäjien mielissä kasvanut ja kasvaa edelleen, ja tutkimusten mukaan yritysvastuuasioihin tullaan tulevaisuudessa panostamaan entistä enemmän myös resurssinäkökulmasta, kirjoittaa Mirka Lammi PunaMusta Medialta.
Video

Natiivimainonta-alusta Readpeakin vinkit markkinoijille

Natiivimainonnan alusta Readpeak on tuottanut yhdessä MarkkinointiKollektiivin kanssa markkinoinnin asiantuntijoille neljän videon kokonaisuuden, jossa käsitellään natiivimainontaa eri näkökulmista keskustelun merkeissä. Ota opit talteen!
Blogit

Somemyrskyt ja vihapuhe ovat koko yrityksen asia

Pelko somemyrskystä sen itsensä tai myräkän jälkipyykin työläyden vuoksi latistaa mainonnan helposti valjuksi pannukakuksi. Huomaamaton saa olla rauhassa. Leena Komulainen (Ivalo Creative) pohtii blogissa, kuinka lisääntyneen vihapuheen voi nähdä osoituksena markkinoinnin toimivuudesta: täyslaidallinen on tunnereaktio. Mutta mikä vaikutus tällä on organisaatioon, tekijöihin ja brändiin?
Blogit

Kestävän kehityksen tavoitteet voidaan saavuttaa vain yhteistyöllä

Jotta järjestöt ja yritykset eivät olisi toisilleen niinvieraita, haluan kannustaa markkinoinnin ammattilaisia yhteistyöhön järjestöjen kanssa. Ei pidä koskaan aliarvioida omaa kykyä vaikuttaa maapallomme ja sen ihmisten hyvinvointiin. Yksi pieni teko on parempi kuin kymmenen tekemättä jätettyä, kirjoittaa Oona Rintala MK Kipinävuorossa.
Rekry

*Haku päättynyt* Avoin työpaikka: Tuottaja MarkkinointiKollektiiviin

Suomen suurinta ja elinvoimaisinta markkinoinnin alan yhteisöä pyörittävä, ja yhteisön lähes 18 000 jäsenelle tapahtumia, sisältöjä, koulutuksia ja uutismediaa tuottava MarkkinointiKollektiivin tuotanto etsii tiimiinsä kahta tuottajaa. Etsimme yhtä vakituista kokopäiväistä vahvistusta sekä osa-aikaista henkilöä (tunti- tai freelancer-sopimuksella). Hakeminen on tehty helpoksi: ei hakemuksia tai CV:n päivittämisiä, ainoastaan lyhyt jutustelu tämän artikkelin lopussa olevan rekrybottimme kanssa. 
Blogit

Vastuullisuus-teemainen MarkkinointiKooste: tule mukaan vinkkaamaan hyvää sisältöä!

Koostamme MarkkinointiKoostetta vastuullisuus-teemasta avuksi markkinoinnin ammattilaisille. Mitä sisältöä sinä vinkkaisit kollegoillesi teemasta?
Blogit

Sitouttavampaa sisältöä ja työntekijälähettiläitä - Mistä on some 2021 tehty?

Meltwaterin suuren some-tutkimuksen löydökset sen paljastavat: sosiaalisen median merkitys ei ole vähenemässä, mutta somen sisältä löytyy markkinoijille mielenkiintoisia trendejä. Eri organisaatioiden toimintatavat ja panostukset someen vaihtelevat, lue lisää ja peilaa tietoja omaan työhösi!