Sanna Kolamo on siitä harvinainen tapaus, että on työskennellyt markkinointipöydän kaikilla puolilla niin asiakkaalla, mainos- asiakasymmärrys- ja mediatoimistossa sekä mediassa.
Verkkosivustolla käy kyllä porukkaa, mutta yhteydenottoja ei kuulu. Mainontaa tehdään, mutta tulokset jäävät epäselviksi. Lomakkeet on tehty, mutta liidit on laihoja. Tässä Aamukahviseurassa sukelletaan suoraan monikanavaisen markkinoinnin ytimeen yhdessä Krista Waldénin (Virnex) kanssa. Luvassa konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä erityisesti PK-yritysten markkinoinnin tekijöille: mikä toimii, mitä kannattaa mitata ja miten markkinoinnin koneisto viritetään tuottamaan tulosta
Markkinointialan ja asiantuntijatyön arki kuormittaa helposti. Projektit risteävät, kalenterit täyttyvät ja tiimit elävät jatkuvassa muutoksessa. Työrauha ja hyvinvointi eivät kuitenkaan synny itsestään, vaan ne rakentuvat järjestelmällisyydestä, läpinäkyvyydestä ja viisaista päätöksistä. Tässä blogissa avaamme, miten rakenteet, data ja selkeät prosessit eivät rajoita vaan mahdollistavat sen, että ihmiset voivat aidosti onnistua työssään.
Strategia on organisaation suunta ja voima – mutta miten voidaan varmistaa, että se näkyy ja tuntuu myös arjessa? Mitä pitää tehdä, jotta koko organisaatio saadaan omaksumaan strategia ja viemään sen käytäntöön? Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Paula Lehdon (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmen (Talentree).
Kun eläköityy 23-vuotiaana rap-artistin uralta niin kuin Izmo, ehtii hyvin mukaan vaikka toimariksi Suomen palkituimpaan tuotantoyhtiöön tai Bauer Median luovaksi johtajaksi ja aikaa riittää vielä esimerkiksi yritystoiminnan harrastamiseen ja jääkiekkokaukaloihin.
Tässä jaksossa MarkkinointiRadion vieraana on Luxidin martech-yksikköä vetävä Jaana Törmä, joka avaa selkeästi, missä martechissa mennään nyt ja mihin ollaan menossa. Keskustelussa pureudutaan siihen, miksi IT, markkinointi ja myynti on saatava saman pöydän ääreen, mitä tapahtuu AI-hypen jälkeen – ja miten teknologia saadaan tukemaan koko organisaation kehitystä.
Millaisia kuluttajia opiskelijat ovat? Mihin he käyttävät rahansa, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Millaisena he kokevat taloudellisen tilanteensa tällä hetkellä, entä miltä tulevaisuus näyttää? Muun muassa näihin kysymyksiin saamme vastauksen Aamukahviseuran linjoilla, kun jakoon tulee uunituoreita tutkimustuloksia suomalaisten opiskelijoiden kohderyhmästä.