Kuinka mittaan tuloksia? Olenko budjetoinut aikani oikein? Miten markkinointi saataisiin ymmärretyksi organisaatiossa? Asiat, jotka markkinoijaa valvotuttavat on kooste kyselystä MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäseniltä. Kyselyssä selvisi neljä pääsyyllistä siihen minkä vuoksi markkinoinnin ammattilainen ei nuku.
MarkkinointiRadion vieraaksi saapuu Ritva Laine Perjantailta. Käsittelyssä on haasteita, joita markkinoijat arjessaan kohtaavat, ja jotka vaikuttavat välillisesti tai välittömästi niin työn tekemisen mielekkyyteen kuin työssä jaksamiseen ja työn tuloksiin.
MarkkinointiRadiossa puhutaan markkinoinnin ja myynnin alan ammattilaisten työelämästä yhdessä Tuula Sirenin ja Marko Hovinmäen kanssa. Käsittelyssä on MMA:n uunituoreen Myynti ja Markkinointi Barometrin 2021 tulokset.
Maailma valmiiksi-viikot ovat täällä!Näistä Hulluista työpäivistä, niiden Mammutti tehtävistä sekä 3+1 venymisistä ja Super lauantaiksi hilautuvista työviikoista voisi vitsailla, mutta ikävän moni tarttuu (tai joutuu tarttumaan) niiden tarjouksiin.
MarkkinointiKollektiivin urakyselyyn vastasi lähes 400 markkinoinnin ammattilaista. Yli puolet vastaajista kokee ajan tai taloudellisten resurssien puutteen luovan haasteita oman osaamisen kehittämiselle. Kyselystä selviää, että neljäsosa vastaajista voi huonosti nykyisessä työyhteisössään, ja että koronavuosi on vaikuttanut negatiivisesti omaan jaksamiseen sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.
Harjoitteluita ja ilmaisia näytetöitä... luovan alan ammattilaisen ilmaistyön tekemisestä sekä teettämisestä on pesiytynyt alalle ongelma, kirjoittaa MK kumppani DigiMaMan puheenjohtaja Johanna Juntunen.
MarkkinointiKollektiivin tuotannossa otettiin alkuvuodesta käyttöön uusi projektinhallinnan työkalu. Tässä blogissa MK tuotannon Pauliina kertoo omia tuntemuksiaan uuden työkalun käyttöönotosta, ja peilaa ajatuksiaan projektinhallinnan ammattilaisena työkalun arkeen tuomiin muutoksiin. Voiko työkalulle antaa työn johtamisessa isännän paikan?