"Hyvin tehty prosessi palvelee niin pienen kuin suurenkin yrittäjän toimintaa", kirjoittaa Anni Ollikainen MK Kipinävuorossa, mutta muistuttaa samalla, että hyvin tehtyjenkin prosessien olemassa oloa ja järkevyyttä kannattaa kyseenalaistaa tasaisin väliajoin.
Käsilläsi saattaa olla nopeita voittoja jos markkinointi on keskittynyt pelkästään uusien kävijöiden ja tunnettuuden kasvattamiseen, kirjoittaa Ida-Maria Tyyskä MK Kipinävuorossa ja avaa verkkokaupan myynnin kaavaa.
"Huonosti targetoitu markkinointi ärsyttää ja voi tuottaa hallaa yritykselle tai brändille, joten on liiketoiminnallisestikin täysin perusteltua laittaa paukkuja parempaan kohdennukseen", kirjoittaa Katja M. Remes MK Kipinävuorossa ja kertoo, miksi huono kohdentaminen sai mehut väärään kurkkuun.
Markkinoinnin tekemisessä ei ole yhtä totuutta tai tietä, mitä pitkin kulkea, kirjoittaa Riku Seppälä MK Kipinävuorossa ja kertoo, mitä itse muuttaisi jos astuisi pk-sektorin markkinointijohtajan saappaisiin.
"Mielikuvien maalailu ja rohkea fiilisten herättely ei ole lainkaan turhaa" markkinoinnissa, kirjoittaa Henriikka Raussi MK Kipinävuorossa ja kehottaa hakemaan inspiraatiota esimerkiksi White Lotus-tv-sarjasta.
"Tutkimukset osoittavat, että emotionaaliset ja luovat markkinointikeinot vaikuttavat myös yritysostajiin, mutta käytännön esimerkkejä saisi näkyä enemmän", kirjoittaa Claudia Saarukka MK Kipinävuorossa.
"Loputtomat kulutusjuhlat etenkin vauraissa maissa ovat ajaneet ihmiskunnan tilanteeseen, jossa bileille on seuraavien vuosien ja vuosikymmenten aikana tulossa stoppi tavalla tai toisella.", kirjoittaa Mari Rihti MK Kipinävuorossa.