MarkkinointiKollektiivin teematilaisuus:

B2B-markkinointi nyt – Tunteita, tekoälyä ja teknologiaa

  • Milloin: Keskiviikkona 1.10.2025 klo 13.30–16.00
  • Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton

Miten tekoäly muuttaa B2B-markkinoijan työtä? Entä millainen yhteistyö markkinoinnin, myynnin ja asiakkuustiimin välillä tuottaa mitattavia tuloksia? Miten brändi saisi herätettyä tunteita yritysostajissa? Kuinka videoita voitaisiin hyödyntää tehokkaasti markkinoinnin vaikuttavuuden lisäämiseksi?

Näihin kysymyksiin haetaan vastauksia MarkkinointiKollektiivin B2B-markkinoijille suunnatussa virtuaalitilaisuudessa – tarjolla on tutkimustuloksia, case-esimerkkejä ja konkreettisia vinkkejä oman työn tueksi!

Tilaisuudessa kuulemme, miten suomalaisyritysten päättäjien näkemykset digitalisaatiosta ja tekoälystä vaikuttavat B2B-markkinoijan arkeen, miten tunne ja teknologia kulkevat käsi kädessä B2B-brändin ja ostopolun johtamisessa sekä miten johdonmukainen yhteistyö tuottaa mitattavia tuloksia. Lisäksi saamme vinkkejä videoiden tehokkaaseen hyödyntämiseen B2B-markkinoinnissa.

Tule mukaan oppimaan uutta, vahvistamaan omia näkemyksiäsi ja hakemaan vertaistukea arkeen!
The event will be held primarily in Finnish, but one presentation will be conducted in English.

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

-------

Tilaisuuden puheenvuorot:

Digikehitys ja tekoälyn adaptaatio suomalaisyrityksissä – näkökulmia markkinoinnin rooliin
  • Digitalisaatio ja tekoäly muuttavat vauhdilla liiketoiminnan pelikenttää, mutta mitä suomalaisyritysten päättäjät oikeasti ajattelevat muutoksesta? Kuinka markkinoinnin ammattilaiset voivat vahvistaa yritysten muutoskyvykkyyttä ja olla mukana rakentamassa tulevaisuuden kasvua epävarmassa ajassa?

    Satu Roponen
    (Alma Media) pohjaa puheenvuoronsa tuoreeseen B2B Pulssi -tutkimukseen, joka kartoittaa satojen päättäjien näkemyksiä digitalisaatiosta ja tekoälyn roolista. Hän jakaa tutkimusdataan perustuvia oivalluksia ja kertoo, mitä niistä kannattaa markkinoijan työssä ottaa huomioon juuri nyt.
Vaikuttava B2B-markkinointi syntyy tunteista ja teknologiasta
  • B2B-liiketoiminnassa asiakkaat arvostavat ennen kaikkea sitä, että heidän tekemisensä tuottaa selkeää vaikutusta. Tuloksia syntyy, kun luovat elementit – kuten tunteet, brändi ja sisällöt – toimivat saumattomasti teknisten elementtien – kuten teknologian ja datan – kanssa. Ilman toimivia toimintamalleja ja myyntiputken hallintaa, luovuus jää irralliseksi, eikä vaikuta liiketoimintaan. Ja toisin päin: pelkkä myynti ilman luovuutta ei erotu markkinoilla.

    Miten nämä elementit saadaan tukemaan toisiaan ja tuottamaan kasvua?

    Tunteita herättävä B2B-brändi

    Heikki Kyllönen
    (Parcero) avaa, miten tunne saadaan herätettyä B2B-markkinassa – ja miksi se on ostokäyttäytymisen kannalta ratkaisevaa. Puheenvuorossa yhdistyvät tutkimustieto ja käytännön esimerkkejä siitä, miten brändi voi puhutella yritysostajia tunnetasolla.

    B2B-ostamisen johtaminen – tunteesta euroiksi

    Jussi Junikka
    (Fulmore) syventyy siihen, miten B2B-ostopolkua johdetaan alusta loppuun niin, että arvo konkretisoituu asiakkaalle ja liikevaihto kasvaa. Hän käy läpi kolme näkökulmaa: asiakkaan ostoprosessin tukemisen, sisäisten toimintamallien kehittämisen sekä datan ja teknologian hyödyntämisen työn tukena.
Pitkäjänteistä B2B-markkinointia yhteistyön voimalla
  • Menestyvä B2B-markkinointi alkaa asiakkaan liiketoiminnan ja kohderyhmän ymmärtämisestä. Kun tavoitteet ovat selkeät ja suunnitelma johdonmukainen, voidaan toteuttaa kohderyhmää puhuttelevia toimenpiteitä eri kanavissa. Tuloksia seurataan ja hyödynnetään jatkuvasti optimoinnin pohjana, ja koko tiimi – markkinoinnista myyntiin ja asiakaspalveluun – tekee yhteistyötä onnistumisen eteen.

    Noora Kivilahti
    (Virnex) kertoo case-esimerkin, jossa jatkuva markkinointiyhteistyö on kasvattanut brändin tunnettuutta ja tuonut mitattavia tuloksia. Jaossa on oppeja, joiden avulla markkinoinnista voi rakentaa kestävän kasvun moottorin.
Six Tips to Succeed with Video
  • B2B marketers put a lot of effort into video content, but are they truly capturing its full impact? Many companies fail to track and attribute their video engagement, which can make up 50% or more of digital interactions, missing out on valuable insights that could drive better marketing decisions.

    Theis Nielsen
    (TwentyThree) shares six key strategies used by industry leaders to maximize video success. The session covers getting your videos into the hands of your people, empowering teams to create video content, making websites video-driven, scaling webinars, and fully attributing video engagement across the Martech stack – providing concrete ideas for turning video into measurable business results.

-------

Tilaisuuden aikataulu: 

  • 13.30 Tilaisuuden avaus ja puheenvuorot
  • 16.00 Tilaisuus päättyy

Hyvä tietää:‍

  • Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
  • Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi.
  • Tilaisuuden mahdollistavat Alma Media, Virnex, TwentyThree, Parcero ja Fulmore.
  • Tilaisuus on kaikille osallistujille avoin ja maksuton.

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

Julkaistu 
3.9.2025
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.