Viisi markkinointitekoa. Yksi Vuoden Paras.

Milloin: 8.6.2021 klo 14-16
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Hyvä tietää: Tapahtuma on kaikille avoin ja veloitukseton

MarkkinointiKollektiivi saa paljon palautetta ja toiveita. Suurimpana toiveena on kuulla pintaa syvemmältä caseja onnistuneista ja erilaisista markkinointiteoista. Tähän toiveeseen vastataksemme järjestämme 8.6. klo 14-16 tilaisuuden, joka on erinomaisten casejen ilotulitusta!

Luvassa on viiden menestyksekkään ja erilaisen markkinointiteon tarinat suoraan niiden tekijöiltä. Caset voivat olla sinulle tuttuja, mutta olemme varmoja, että näitä tarinoita et ole ennen kuullut!

Puheenvuoroissa ei näytetä pelkästään siloteltuja case-videoita, vaan raotetaan myös reilusti verhoa idean juurilta, toteutuksen matkalta ja yhteistyön tekemisestä. Lavalle astuvat puhujat ovat sitoutuneet jakamaan ajatuksiaan saamistaan opeista, virheistä, sekä onnistumisen kannalta tärkeistä käännekohdista.


Ilmoittaudu mukaan!

-----------------------

Tapahtumassa oppinsa ja casensa ovat jakamassa:


Case 1: “Koeaika”

  • Millaisia haasteita, ja luonnollisesti oppeja, voidaan jakaa vuoden kestäneestä kampanjasta, jolla haluttiin herättää kiinnostavaa keskustelua työelämästä sekä markkinoida asiakkaiden työpaikkoja ja työnantajamielikuvaa? Duunitorin #koeaika-kampanjassa organisaatiopsykologi Jaakko Sahimaa vaihtoi vuoden aikana joka kuukausi työpaikkaa ja raportoi kokemuksistaan suomalaisessa työelämässä.
  • Mitä kampanjan sarjamaisen sisällön luominen kampanjakokonaisuudeksi opetti tekijöilleen? Kuinka reaaliaikainen lähestyminen sisällön luomiseen muutti kampanjan suunnitelmia, ja mitä koko markkinointiala voi tästä ottaa opiksi?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Grand One 2021 voittajana, parhaana digitaalisena sisältömarkkinointina. Casesta kertomassa Lauri Iso-Markku ja Jaakko Sahimaa (Duunitori)

Case 2: “Kokkikartano – pienen keravalaisen ruokatehtaan kasvutarina”

  • Kokkikartanon tunnettuutta on rakennettu lähes kymmenen vuotta samalla markkinointiviestinnän konseptilla, ja pieni haastaja-asemasta ponnistanut valmisruokayritys on kasvanut tuona aikana toimialansa preferoiduimmaksi brändiksi. Mitä pitkäjänteisyys on opettanut tekijöilleen?
  • Kuinka monta kertaa Kokkikartanon markkinointiviestinnän ydinajatus, joka on  ponnistanut tuotteesta itsestään, on vuosien varrella kyseenalaistettu? Mitä voimme oppia osoituksesta, että kun suunnnittelu on tehty kerralla hyvin, luova strategia ja toteutus toimivat edelleen vuosienkin jälkeen?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Effie erikoissarjan 2021 hopealla strategisesta markkinoinnista. Casesta kertomassa Lasse Paasto (FOLK Finland)

Case 3: “Bed Peace”

  • Miten vastuullisuusmielikuvaa rakentamalla nostetaan myyntikatetta, kasvatetaan verkkokaupan myyntiä lähes 249%, ja saadaan uusia asiakkaita? Halpatekstiilien hintapuristuksessa kilpailevan Finlaysonin kampanjakokonaisuus valitsi kohteekseen suomalaisten välinpitämättömyyden, nostaen Finlaysonin 14 sijaa korkeammalle Arvostetuimmat brändit -tutkimuksessa.
  • Kuinka aitojen vastuullisuustekojen nostaminen markkinointiviestien sisällöksi loi kiistattomia liiketoimintaan ja ympäröivään maailmaan vaikuttavia tuloksia? Mitä terveisiä kampanjaan osallistuneet lähettävät markkinoinnin alan kollegoilleen vinkeiksi, kun vastuullisuustekoja nostetaan esille markkinointiviestinnässä?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Effie positiivinen muutos ja tuotteet- ja palvelusarjoissa  2021 kullalla. Casesta kertomassa Jenna Vaartimo (IVALO).

Case 4: "Myrsky"

  • Mieli ry:n Myrsky-kampanjan tavoitteena oli pakottaa suuri yleisö kohtaamaan nuorten pahasta olosta kertovat hälyttävät tilastot. Kuinka asiantuntijoiden konsultaatio sekä teknologian ja datan uudenlainen hyödyntäminen saatiin yhdistymään kohderyhmän herkkäkorvaiseen kuuntelemiseen niin, että kampanjan tavoitteet ylitettiin?
  • Mitä virtuaalivaikuttajaksi luotu androgyyni hahmo Myrsky opetti työryhmälle kampanjan aikana, ja millaisia huomioita tästä on mahdollisuus jokaisen markkinoinnin ammattilaisen mahdollista ottaa omaan työhönsä?
  • Tämä markkinointiteko on noteerattu Grand One 2021 Grand Prix kampanjana. Casesta kertomassa Katri Korpinen (MIELI ry) ja Toni Tiusanen (Bob the Robot).

Case 5: “Kingi, meemejä ja mopoja & Love Conquers All”

  • Burger Kingin kahden palkitun markkinointiteon opit nivotaan yhteen! Kuulemme, kuinka ikoninen kilpailu hampurilaisravintoloiden välillä puskee suunnittelemaan ja toteuttamaan erottuvaa ja oivaltavaa markkinointiviestintää. Miten vahva kohderyhmätuntemus sekä kilpailukentän pulssilla eläminen saavat synnyttämään kerta toisensa jälkeen kiinnostavaa ja puhututtavaa sisältöä?
  • Nämä markkinointiteot on noteerattu Grand One 2021 paras somepresenssin ja Effie 2021 erikoissarjan pronssilla. Caseista kertomassa Melissa Kontu ja Irina Kirvesmäki (TBWA).

-----------------------

Sinä päätät, mikä markkinointiteoista on Vuoden Paras

Kaikkien case-esitysten kuulemisen jälkeen jokainen tilaisuuden osallistuja pääsee äänestämään mielestään vuoden parasta markkinointitekoa. Eniten ääniä saanut työ kruunataan MarkkinointiKollektiivin yhteisön jakamalla Vuoden Paras -palkinnolla.

Iltapäivän aikataulu:

  • klo 14:00 Tilaisuuden avaus
  • Case-puheenvuorot
  • Aikaa kysymyksille
  • Vuoden Paras -palkinnon äänestys ja palkintojen jako
  • klo 16:00 Tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tapahtumaa. Tilaisuuden järjestää MarkkinointiKollektiivi.


Ilmoittaudu mukaan!

Julkaistu 
12.5.2022
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.