MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

KATSO TALLENNE:  MK Aamukahviseura 26.9.2023: Liikennettä, konversioita vai laatua – miten markkinoinnin investointeja verkossa tulisi kohdentaa?

MK Aamukahviseurassa vieraamme Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies) tarttuu monen markkinoijan pöydällä olevaan ongelmaan, kokonaiskuvan puuttumiseen. Keskustelu tarjoaa apuja muun muassa pirstaleina eri alustoilla olevan tiedon jalostamiseen ja omien verkkosivukävijöiden parempaan tunnistamiseen ja palveluun.
Blogit

Rohkea markkinointi vaatii psykologista turvallisuutta

Rohkeampi markkinointi ei ole hassu kainalopieru ja irtoisku, jolle nauretaan kahvihuoneessa. Rohkeampi markkinointi on vaativa laji ja tarvitsee taakseen koko organisaation tuen. Tarvitaan rohkeaa ja turvallista yrityskulttuuria. Liian usein elämme harhassa, että markkinointi on vain markkinoinnin juttu. 
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 19.9.2023: Verkkosivuston sisällön optimointi – kenellä siihen on aikaa?

Aamukahviseura saa vieraakseen Jussi Kuparisen ja Julius Haukkasalon, jotka johdattelevat markkinoijat verkkosivujen personoinnin maailmaan. Tutkimukset osoittavat, että personointi ja A/B-testaus parantavat markkinoinnin tulosta merkittävästi, mutta vastaavasti myös lisäävät työkuormaa. 
Blogit

Google uudistuu isosti - mitä markkinoijan pitää tietää?

Meneekö hakukoneoptimoinnin periaatteet kokonaan uusiksi, kun Googlen hakukoneen toimintalogiikkaan tulee muutoksia? Entä valuuko kaikki tähän mennessä tehty hyvä duuni hukkaan? Ei, jos reagoi muutokseen, ymmärtää oikeasti hakujen taustalla olevia tarpeita ja osaa käyttää mielikuvitusta niiden täyttämiseen, kirjoittavat Henriikka Raussi ja Joona Lamppu Venuulta MarkkinointiKollektiivin kumppaniblogissa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 12.9.2023: Hakukoneoptimoinnin ytimessä – SEO markkinoinnin kulmakivenä

“Ilman hakukoneoptimointia muut markkinointitoimenpiteet menevät helposti hukkaan. Haluamme jakaa yhteisön muiden jäsenten käyttöön sen tiedon, mikä meille on tiiminä kertynyt”, kertoo Irene Dimakides Venuulta. Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää, millä eri tavoilla näkyvyyttä voi saavuttaa ja miten Googlen muutokset vaikuttavat hakukoneoptimointiin?
Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt* Millainen on kasvumarkkinoijan tulevaisuus? / Tampere 28.9.2023

Tässä MarkkinointiKollektiivin livetilaisuudessa puhutaan sekä organisaation kasvusta markkinoinnin avulla että markkinoinnin ammattilaisena kasvamisesta. Tutustutaan tutkimustuloksiin markkinoijien ajatuksista kasvumarkkinoinnin hyödyntämisestä ja kuullaan esimerkkitarina markkinoinnin ammattilaisena uusien haasteiden kanssa kehittymisestä.
Tapahtumat

*Tilaisuus on päättynyt* Kasvumarkkinointi ja markkinoijana kasvaminen / Turku 27.9.2023

Tässä MarkkinointiKollektiivin livetilaisuudessa puhutaan sekä organisaation kasvusta markkinoinnin avulla että markkinoinnin ammattilaisena kasvamisesta. Tutustutaan tutkimustuloksiin markkinoijien ajatuksista kasvumarkkinoinnin hyödyntämisestä, markkinoinnin ammattilaisena uusien haasteiden kanssa kehittymisestä sekä niistä oikeanlaisen palkitsemisen saamisesta - pysyykö alan palkkakehitys mukana työnkuvan jatkuvassa murroksessa?
Blogit

Johtolanka, jota seuraamalla pidät impulsiiviset ja epälojaalit Gen Z -kuluttajat kiinnostuneina brändistäsi

1995-2010 syntynyt Z-sukupolvi edustaa jo kolmasosaa kuluttajista globaalisti. Samaan aikaan kun uuden kuluttajasukupolven ostovoima kasvaa kohisten, välillisestä ostovoimasta puhumattakaan, monen brändin asiakaskunta vanhenee uhkaavasti. Edessä on kohderyhmän nuorennusleikkaus.