Jokainen markkinoija tietää jo, että videot lisäävät brändiin sitoutumista ja herättävät huomiota, eli niitä kannattaa tehdä. Videoiden tuottaminen ilman selkeää suunnitelmaa ja tavoitetta saattaa kuitenkin hukata resursseja, eivätkä tästä johtuvat heikot tulokset innosta tekemään niitä lisää.
Verkkokaupoilla on yleisesti ottaen personointi hyvin hallussa: kerran kun ostat kissanruokaa, niin jatkossa kissatuotteet hyppäävät silmille sekä verkkokaupassa että sähköposteissa. Asiakkaan ostopolku on kuitenkin monimutkaisempi kuin kaupassakäynti ja luottokortin heilautus kassalla.
Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen yhteydestä tuoreen tutkimuksen kautta, tuoreesta ohjeistuksesta lapsille suunnattuun markkinointiin liittyen sekä Metan päätöksestä lopettaa 3. osapuolen moderointi ja sen vaikutuksista mainontaan somealustalla.
Moni pk-yritys haaveilee kasvusta. Koska kotimarkkina on jo kypsä, kääntyvät katseet mm. Ruotsiin ja Keski-Eurooppaan uusien mahdollisuuksien ja kasvun perässä. Kansainvälistymisessä on kuitenkin muutamia selkeitä sudenkuoppia, sekä vahvana eläviä myyttejä, jotka kannattaa tiedostaa.
Digmarit ja MarkkinointiKollektiivi kutsuvat sinut tärkeiden teemojen äärelle: keskustellaan palkasta, hyvästä työelämästä ja siitä, miten työnantajan ja työntekijän odotukset saadaan kohtaamaan.
A/B-testaaminen on markkinoijalle arkea, mutta erityisesti B2B-markkinoinnissa erilaisten kokeilujen onnistumisprosenttia on haastava hilata kovinkaan korkealle. Se saattaa johtua siitä, että lähtökohdat ovat jo väärät, jos ei ymmärretä, kuinka asiakkuus oikeasti syntyy tai miten siihen johtavaa markkinointiputkea voi kehittää mittausdatan pohjalta.
Markkinointi on siirtynyt aikakauteen, jossa tekoäly ei ole enää vain kiehtovaa tulevaisuutta, vaan keskeinen osa arkea. Muutos vaatii sinultakin uutta ajattelua: miten yhdistää tekoälyn analytiikka ja tehokkuus markkinoijan tunneälyyn ja luovuuteen?