Strategia on organisaation suunta ja voima – mutta miten voidaan varmistaa, että se näkyy ja tuntuu myös arjessa? Mitä pitää tehdä, jotta koko organisaatio saadaan omaksumaan strategia ja viemään sen käytäntöön? Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Paula Lehdon (Taloustutkimus) ja Pekka Nurmen (Talentree).
Kun eläköityy 23-vuotiaana rap-artistin uralta niin kuin Izmo, ehtii hyvin mukaan vaikka toimariksi Suomen palkituimpaan tuotantoyhtiöön tai Bauer Median luovaksi johtajaksi ja aikaa riittää vielä esimerkiksi yritystoiminnan harrastamiseen ja jääkiekkokaukaloihin.
Tässä jaksossa MarkkinointiRadion vieraana on Luxidin martech-yksikköä vetävä Jaana Törmä, joka avaa selkeästi, missä martechissa mennään nyt ja mihin ollaan menossa. Keskustelussa pureudutaan siihen, miksi IT, markkinointi ja myynti on saatava saman pöydän ääreen, mitä tapahtuu AI-hypen jälkeen – ja miten teknologia saadaan tukemaan koko organisaation kehitystä.
Millaisia kuluttajia opiskelijat ovat? Mihin he käyttävät rahansa, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Millaisena he kokevat taloudellisen tilanteensa tällä hetkellä, entä miltä tulevaisuus näyttää? Muun muassa näihin kysymyksiin saamme vastauksen Aamukahviseuran linjoilla, kun jakoon tulee uunituoreita tutkimustuloksia suomalaisten opiskelijoiden kohderyhmästä.
Somelähettiläsohjelma voi moninkertaistaa yrityksen näkyvyyden ja uskottavuuden, mutta onnistuminen vaatii muutakin kuin teknistä toteutusta. Avain menestykseen on kulttuurimuutos, jossa jokainen osallistuja voittaa.
Sivustouudistus on yksi markkinoinnin ja monikanavaisen liiketoiminnan suurimmista projekteista. Se voi olla merkittävä kasvun mahdollistaja – mutta vain, jos se tehdään oikein. Aamukahviseurassa pudeudutaan kysymyksiin: milloin uudistus on ajankohtainen liiketoiminnan näkökulmasta? Miten se toteutetaan hallitusti niin, että liikenne, liikevaihto ja näkyvyys pysyvät turvassa koko prosessin ajan?
Turvalliset termit, kuten näyttökerrat, z-sukupolvi ja kanavastrategia luovat illuusion hallinnasta ja ymmärryksestä. Ne antavat meille tunteen, että olemme analyyttisiä ja strategisia. Mutta todellisuudessa ne usein peittävät alleen pelkomme kohdata ihmisten aitoja tunteita. Pelkäämme ehkä olla liian tunteellisia, liian haavoittuvia tai jopa liian 'pullapehmiksiä' bisnesmaailmassa. Kuitenkin juuri siellä, tunteiden syvyyksissä, piilee se todellinen ydin, joka sitouttaa ihmiset brändiin.
HR-ammattilaisten vaikutus työelämän toimivuuteen ja hyvinvointiin on valtava. HR-alan ammattilaiset tarvitsevat oman yhteisönsä, jonka kautta ponnistaa rakentamaan tulevaisuuden työelämää, joka on mahdollistava, rohkeasti reilu ja vastakkainasettelusta vapaa. MK Tuotannot Oy – MarkkinointiKollektiivin ja MyyntiKollektiivin taustalla toimiva yhteisöosaaja – laajentaa toimintaansa myös HR-ammattilaisille.