Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa kuulemme, miten suomalaisyritysten päättäjien näkemykset digitalisaatiosta ja tekoälystä vaikuttavat B2B-markkinoijan arkeen, miten tunne ja teknologia kulkevat käsi kädessä B2B-brändin ja ostopolun johtamisessa sekä miten johdonmukainen yhteistyö tuottaa mitattavia tuloksia. Lisäksi jaossa on vinkkejä videoiden tehokkaaseen hyödyntämiseen B2B-markkinoinnissa.
B2B-ostaminen muuttuu. (Joo, tuttu aloitus, myönnän.) Murroksesta on puhuttu kohta pari vuosikymmentä. Muutos markkinassa on kuitenkin nyt nopeampaa kuin koskaan aiemmin.Tekisi kuitenkin mieli sanoa, että olemme olleet saamattomia. Ostamisen muutokseen on tartuttu ihan liian harvassa organisaatiossa ja niissä lopuissakin hommaa on tehty vähän sinne päin. Aidosti asiakasta palvelevan, vahvasti arvoa tuottavan integroituun asiakkuusprosessin on rakentanut vain harva firma.
Markkinointijohtajan pöydällä on tällä hetkellä enemmän tehtäviä ja tavoitteita kuin koskaan. Toimintaympäristön kompleksisuus, tekoälyn kiihtyvä käyttöönotto ja paine todistaa lyhyen aikavälin tuloksia mittarien kautta ovat johtaneet tilanteeseen, jossa markkinoinnista on vaarassa tulla reaktiivinen suoritefunktio, joka tuottaa kampanjoita ja raportteja, mutta menettää otteensa yrityksen taloudellisen arvon kasvattamiseen.
Markkinointitoimistot ja -tiimit tekevät päivittäin päätöksiä, jotka vaikuttavat sekä omaan että asiakkaidensa liiketoimintaan. Asiakasprojektit, kampanjat ja jatkuvat palvelut ohjaavat liikevaihtoa ja muovaavat samalla työyhteisön arkea. Kun projektit risteävät ja kuormitus kasautuu, vaarana on, että kasvu rakentuu liikaa sattuman varaan.
Rohkeat bränditeot jäävät mieleen ja muuttavat kuluttajan käyttäytymistä. Astu siis laatikon ulkopuolelle, uskalla panostaa asiakkaiden kohtaamiseen, luo aidosti inspiroivia brändikokemuksia ja mittaa niiden vaikutusta. Tässä Aamukahviseurassa pureudumme case-esimerkkien avulla siihen, miten kohtaamiset tapahtumissa voivat olla brändin tärkein erottautumiskeino ja kuinka niiden vaikuttavuutta voidaan todentaa tavalla, joka helpottaa päätöksentekoa myös budjetointipöydässä.
Vastuullista mainontaa on hankala yksiselitteisesti määritellä. Mainostajana haluat toimia vastuullisesti, mutta painaako vastuullisuus ihan oikeasti vaakakupissa mediavalintaa tehdessäsi? Mistä tietää, onko media vastuullinen? Ja minkälainen siis on vastuullinen mainostaja? Aamukahviseura pureutuu näihin aiheisiin vaikeitakaan kysymyksiä väistämättä.
Tervetuloa MarkkinointiKollektiivin livetilaisuuteen kuulemaan käytännön oppeja datan, brändin ja yhteistyön voimasta – sekä jakamaan parhaita markkinoinnin käytäntöjä kollegoiden kanssa Turkuun!
This blog post will show you how to calculate your own Creative Performance Score: a score that assesses your entire creative process and pinpoints the areas you need to focus on in order to improve your creative efficiency.