Miltä tuntuu, kun koko osaaminen ja persoona on kaupan? Freelancerilla ei ole työroolia, on vain minä, joka kantaa ja antaa kaikkensa. "En muista lukeneeni avointa tunnustusta siitä, millaista alallamme on olla freelancer. Nimenomaan olla. Tämä ei ole rooli, jokin hattu, joka lennähtää työpaikan ovella päähän. Arvioitavana ja esillä olen minä." kirjoittaa Marika Luukkanen MK Kipinävuorossaan.
Viisi markkinointitekoa puretaan tekijöidensä kautta opeiksi ja oivalluksiksi kaikkien markkinoinnin ammattilaisten avuksi. Caset voivat olla sinulle tutut, mutta näitä tarinoita et ole ennen kuullut!
"Vieras brändi tuntuu harvoin luotettavalta, varsinkaan B2B-päättäjien ja -vaikuttajien keskuudessa", muistuttaa Miikka-Markus Leskinen (Fonecta) MK kumppaniblogissa ja kertoo, miksi yritysten kannattaisi panostaa brändimarkkinointiin.
"Vastuullisuus on tullut myynnin ja liiketoiminnan pöydälle, ja se on tullut sinne jäädäkseen", kirjoittaa Heidi Peltonen (Neste) kumppaniblogissa ja jakaa 3 vinkkiä vastuullisuuden viemiseen liiketoiminnan keskiöön.
MarkkinointiRadion vieraaksi saapuu Ritva Laine Perjantailta. Käsittelyssä on haasteita, joita markkinoijat arjessaan kohtaavat, ja jotka vaikuttavat välillisesti tai välittömästi niin työn tekemisen mielekkyyteen kuin työssä jaksamiseen ja työn tuloksiin.
Max Söderholm (Leadfamly) pohtii kumppaniblogissa pelillistämistä ja oman datan merkitystä. Kuluttajien itsensä antama data on luotettavaa ja aitoa, ja sen avulla markkinoija voi luoda asiakkaalleen hyviä kokemuksia, jotka ajallaan johtavat kauppaan. Miten pelimekanismein voidaan kerätä merkityksellistä omaa dataa?
Samuli Hokkanen (Crasman) pohtii kumppaniblogissa verkkokaupan asiakaskokemuksen kilpailuetuja. Asiakaskokemuksen ymmärrys on yhä tärkeämpää ja erityisesti verkkokaupassa suurin yksittäinen, kilpailuetua tuova tekijä. Verkkokaupan asiakaskokemuksen purkaminen konkretiaksi auttaa hahmottamaan tärkeää asiaa. Millä tasolla teidän verkkokauppanne on ja miten asiakaskokemusta voi parantaa?