MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Olen viestinnän ja markkinoinnin freelancer, eikä se ole aina helppoa

Miltä tuntuu, kun koko osaaminen ja persoona on kaupan? Freelancerilla ei ole työroolia, on vain minä, joka kantaa ja antaa kaikkensa. "En muista lukeneeni avointa tunnustusta siitä, millaista alallamme on olla freelancer. Nimenomaan olla. Tämä ei ole rooli, jokin hattu, joka lennähtää työpaikan ovella päähän. Arvioitavana ja esillä olen minä." kirjoittaa Marika Luukkanen MK Kipinävuorossaan.
Blogit

Hyvä sisältö ei ole hyvää kaikille

"Laadukaskin journalismi voi olla täyttä sutta, jos se ei tule luetuksi", kirjoittaa Marika Viherlaiho MK Kipinävuoro-blogissa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Onnistunutta Markkinointia 8.6.2022

Viisi markkinointitekoa puretaan tekijöidensä kautta opeiksi ja oivalluksiksi kaikkien markkinoinnin ammattilaisten avuksi. Caset voivat olla sinulle tutut, mutta näitä tarinoita et ole ennen kuullut!
Blogit

Miksi brändimarkkinointi on tärkeää?

"Vieras brändi tuntuu harvoin luotettavalta, varsinkaan B2B-päättäjien ja -vaikuttajien keskuudessa", muistuttaa Miikka-Markus Leskinen (Fonecta) MK kumppaniblogissa ja kertoo, miksi yritysten kannattaisi panostaa brändimarkkinointiin.
Blogit

Miten viedä vastuullisuus liiketoiminnan keskiöön? - 3 vinkkiä

"Vastuullisuus on tullut myynnin ja liiketoiminnan pöydälle, ja se on tullut sinne jäädäkseen", kirjoittaa Heidi Peltonen (Neste) kumppaniblogissa ja jakaa 3 vinkkiä vastuullisuuden viemiseen liiketoiminnan keskiöön.
Podcast

MarkkinointiRadio 64: Ritva Laine: Tarvitseeko markkinoijan tietää kaikesta kaikki?

MarkkinointiRadion vieraaksi saapuu Ritva Laine Perjantailta. Käsittelyssä on haasteita, joita markkinoijat arjessaan kohtaavat, ja jotka vaikuttavat välillisesti tai välittömästi niin työn tekemisen mielekkyyteen kuin työssä jaksamiseen ja työn tuloksiin.
Blogit

Pelillistäminen oman datan rikastajana

Max Söderholm (Leadfamly) pohtii kumppaniblogissa pelillistämistä ja oman datan merkitystä. Kuluttajien itsensä antama data on luotettavaa ja aitoa, ja sen avulla markkinoija voi luoda asiakkaalleen hyviä kokemuksia, jotka ajallaan johtavat kauppaan. Miten pelimekanismein voidaan kerätä merkityksellistä omaa dataa?
Blogit

Verkkokaupan asiakaskokemus on merkittävä kilpailuetu - kolme tasoa vuonna 2022

Samuli Hokkanen (Crasman) pohtii kumppaniblogissa verkkokaupan asiakaskokemuksen kilpailuetuja. Asiakaskokemuksen ymmärrys on yhä tärkeämpää ja erityisesti verkkokaupassa suurin yksittäinen, kilpailuetua tuova tekijä. Verkkokaupan asiakaskokemuksen purkaminen konkretiaksi auttaa hahmottamaan tärkeää asiaa. Millä tasolla teidän verkkokauppanne on ja miten asiakaskokemusta voi parantaa?