Yritysten organisaatiomalleja katsellessa huomaa, että yrityksissä markkinointi nähdään edelleen pitkälti tukitoimintona, jonain jota tehdään muun ohessa. Vaatimus markkinoinnin mukaan tuomisesta johtopöytään, siilojen kaatamisesta ja “samassa veneessä olemisesta” ei ole uusi. Olisiko ehkä aika laajentaa keskustelua markkinoinnista kattamaan koko arvoketju - ja ymmärrys liiketoiminnasta? pohtii Mia Rusila MK Kipinävuorossa
MarkkinointiKollektiivin tuotannossa otettiin alkuvuodesta käyttöön uusi projektinhallinnan työkalu. Tässä blogissa MK tuotannon Pauliina kertoo omia tuntemuksiaan uuden työkalun käyttöönotosta, ja peilaa ajatuksiaan projektinhallinnan ammattilaisena työkalun arkeen tuomiin muutoksiin. Voiko työkalulle antaa työn johtamisessa isännän paikan?
Suuri MarkkinointiKooste kaikesta, mitä MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenet toisilleen kollegiaalisesti vinkkasivat. Brändistä mittaamiseen ja somesta luovuuteen.