Kv-markkinoijan iltapäivä –
3 ratkaisua arjen haasteisiin
- Milloin: to 28.8.2025, klo 14.00–18.00, (asiaosuus klo 14–17)
- Missä: Botta, Museokatu 10, 00100 Helsinki
- Hyvä tietää: Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan kansainvälistä markkinointia tekeville. Tilaisuus on veloitukseton.
Tervetuloa mukaan kv-markkinoijien omaan iltapäivään! Iltapäivän aikana käsiteltävät teemat ovat relevantteja ja tärkeitä niin markkinointijohdon pöydällä kuin kv-markkinoinnin spesialistien arjessa. Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme kansainvälisen markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat pysyä askeleen edellä alati muuttuvassa toimintaympäristössä.
Tilaisuudessa pureudutaan kolmeen kv-markkinoijan työpöydältä löytyvään ajankohtaiseen teemaan. Teemoja käsitellään ensin inspiraatiovartteina kaikille yhteisessä alustuksessa, minkä jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Sparripiirit tarjoavat mahdollisuuden vertaistuelliseen keskusteluun, jossa osallistujat voivat jakaa omia kokemuksiaan muiden samankaltaisten arjen haasteiden parissa painivien kanssa. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa avointa verkostoitumista kv-markkinoinnin ammattilaisten kesken.
Tilaisuudesta ei tule streamia tai tallennetta. Haluamme rakentaa aitoa verkostoitumista ja keskusteluyhteyttä paikan päälle saapuvien kesken. Tilaisuus on veloitukseton. Mukaan mahtuu 50 kv-markkinoinnin ammattilaista ilmoittautumisjärjestyksessä.
The event will be held primarily in Finnish, but two presentations and workshops will be conducted in English.
Ilmoittaudu mukaan Lyytissä >>
--------------------
Tilaisuudessa pureudutaan kolmeen kv-markkinoijan työpöydältä löytyvään ajankohtaiseen teemaan, joita käsitellään ensin inspiraatiovartteina kaikille yhteisessä alustuksessa, minkä jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä.
Teema 1: Miten kv-markkinoijan on reagoitava B2B-ostokäyttäytymisen muutokseen?
- B2B-ostokäyttäytymisen muutos korostuu kansainvälisessä markkinoinnissa. Digitaalisten kanavien rooli vahvistuu, ostaminen siirtyy itsepalveluksi ja ostopolun pituus kasvaa. Relevanttina pysyäkseen, markkinoijan on reagoitava tähän muutokseen ja tuettava asiakasta ostopolun jokaisessa vaiheessa. Tässä inspiraatiovartissa tarkastellaan tätä B2B-ostokäyttäytymisen muutosta ja sen vaikutuksia kv-markkinointiin viimeisimpien tutkimusten ja käytännön kokemusten kautta.
- Sparripiirissä syvennytään viiden kohdan konkreettiseen viitekehykseen, jolla rakennetaan kv-markkinoilla menestyvän organisaation ABM- eli Account Based Marketing -strategia. Opit, miten kohdistat markkinoinnin toimenpiteet ABM:n avulla liiketoiminnallesi tärkeimpien kohdeyritysten päättäjille ja heille arvon tuottamiseen.
- Teeman asiantuntijana toimii Otso Karvinen (Quru). Otso on kokenut markkinoinnin asiantuntija ja strategi, jolla on yli kymmenen vuoden kokemus yritysten markkinoinnin ja myynnin tuloksellisesta kehittämisestä. Otson ammatillinen erityisvahvuus on hahmottaa yrityksen tavoitteiden mukaiset digitaalisen markkinoinnin ratkaisut, joiden avulla tuloksia saavutetaan nopeasti ja tehokkaasti.
Theme 2: Is the majority of your effort being wasted? How to improve the synergy of local and global marketing
- More often than they like to admit, the efforts of global marketing teams are wasted, butchered or just ignored when it comes to being activated in local markets. This results in missed opportunities, inconsistent messaging, and fragmented brand experiences. In this inspiration session you’ll hear about ways of orchestrating your brand and marketing globally to improve activation everywhere, every time.
- In the workshop we’ll share practical ideas and tools to build and manage a modern, global B2B brand that is relevant in each market and in each channel, without it becoming disjointed or fragmented - and without losing your sanity in the process.
- This theme’s expert is Stuart Barnes (VML Finland). Stuart is Head of Strategy at VML Finland. With 20 years of experience building global campaigns for brands like LEGO, BBC and Clarks Shoes, Stuart brings a rare mix of curiosity, commitment and creativity to every project - especially the complex and niche ones. At VML, Stuart helps Finnish brands define what they should stand for, so they can build deeper, more valuable relationships with customers, employees and communities around the world.
Theme 3: Creative Performance: When creative efficiency becomes your unfair advantage
- Great campaigns don’t just come from great ideas – they come from great processes. Yet too often, creative teams are forced to operate in systems that stifle rather than support innovation. In this inspiration session you’ll get a new way to evaluate your entire creative workflow from brief to launch. Whether you’re dealing with slow production, fragmented feedback loops or unclear ROI on creative work, this session will give you the clarity, structure and tools to fix it, without increasing workload.
- In the workshop, you’ll have the opportunity to map out your organization's current creative process, and compare it with others. You’ll learn how to calculate your Creative Performance Score using the data you already track, and pinpoint potential inefficiencies. You won’t have to go home empty-handed: you’ll get a practical metric you can use with your team right away.
- This theme’s expert is Alexander Augustesen (Zuuvi). Alexander is the CEO and Co-founder of Zuuvi, the leading Creative Performance Platform in Europe, that empowers modern marketing teams to build, personalise, and distribute high-performing ads across all digital channels. Alexander is one of the leading speakers when it comes to bridging creativity and technology, a passion that has driven him for the last 12 years.
Tilaisuuden aikataulu:
- Klo 13.40–14.00 Ovet auki ja verkostoitumista
- Klo 14.00–15.30 Alustukset kolmeen kv-markkinoijan arjen haasteeseen
- Klo 15.30–17.00 Lyhyt tauko ja sparripiirit
- Klo 17.00–18.00 Afterit, kevyttä purtavaa ja verkostoitumista
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Quru, VML Finland, Zuuvi ja Botta Events.