K Teematilaisuus: VAIKUTATKO?
Milloin: Torstaina 12.11.2020 klo 9.00-11.00
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Ilmoittaudu mukaan tästä.
Koskettaako tekemisesi? Saatko tekemiselläsi aikaan suurempaa vaikutusta? Markkinoinnilla voidaan muuttaa maailmaa, mutta miten? Yhteiskunnallisesti vaikuttava markkinointi rakentaa parempaa huomista, mutta on myös yrityksille oiva keino tehdä markkinointia, joka jättää pysyvän jäljen.
Tässä tapahtumassa MarkkinointiKollektiivi ja Kärkimedia haluavat tarjota markkinoinnin alan ammattilaisille näkökulmia seuraaviin aiheisiin:
Kuinka yritykset voisivat ottaa yhteiskunnallisissa asioissa suurempaa roolia, ja millaista osaamista tämä vaatisi?
Miten toimi kampanja, jolla haluttiin vaikuttaa mielenterveyden edistämiseen työpaikoilla?
Kuinka alueellisuus voi vastata vastuullisuuden vaateeseen ja kääntyä kilpailueduksi globaalisaation keskellä?
Arto Sivonen (Måndag) nostaa puheenvuorossaan esille, kuinka yrityksiltä odotetaan entistä aktiivisempaa ja kantaaottavampaa roolia yhteiskunnan jäseninä. Tämä vaatii uudenlaista osaamista, lähtien erilaisuuden ja erilaisten ihmisten ymmärtämisestä organisaation kaikilla tasoilla. Arto haluaa muistuttaa meitä, niin yksityshenkilönä kuin organisaatioidemme edustajina, valmistautumaan keskusteluihin jotka eivät ole aina helppoja, mutta jotka meidän tulee ennemmin tai myöhemmin kohdata matkalla kohti vastuullisempaa ja tiedostavampaa toimintaa.
Miten sanomalehtimainonnalla vaikutettiin yhteiskunnalliseen keskusteluun ja mielenterveyden edistämiseen työpaikoilla? Kärkimedia ja Mielenterveyspooli jakavat oppinsa ja tulokset kampanjasta, jonka markkinoinnin ammattilaiset suunnittelivat KOITOS-hackatonissa, ja jonka tavoitteena oli nostaa tietoutta mielenterveyden haasteista ja tuoda esille ennakoivan mielenterveystyön vaikutuksia kansantalouteen. Tällä yhteiskunnallisesti merkittävällä casella on vaikutusta meidän jokaisen elämään, ellei suoraan niin välillisesti! Siirrymme tilaisuuden lopuksi paikallissankareiden aikakaudelle, kun Jani Halmeen (Toinen PHD) puheenvuorossa sukelletaan paikallisuuden merkitykseen. Miksi paikallisuus on vastuullisuus näkökulmasta tärkeää, ja kuinka paikallisuus voi toimia astinlautana globaalissa maailmassa markkinoinnille? Tilaisuudessa ääneen pääsee myös Koitos-kilpailun päätuomari Anu Niemonen sekä voittajatiimin edustaja: millaista on haastaa itsensä ja osaamisensa, ja suunnitella työ aivan tuntemattoman porukan kanssa yhteiskunnallisesti tärkeälle toimijalle? Mitä siitä voi oppia? Ajatuksiaan tilaisuudessa ovat jakamassa: Arto Sivonen, Måndag Jani Halme, ToinenPHD Anu Niemonen, Hasan Partners Tom Jungell ja Kati Melart, Kärkimedia Kalle Erkkilä, Mielenterveyspooli Koitoksen voittajatiimin edustaja
Tilaisuus on jatkoa MarkkinointiKollektiivin ja Kärkemedian “KOITOS - paremman sanomalehtimainonnan ja mielenterveyden puolesta" -yhteistyölle, jonka tavoitteena on kannustaa paremman sanomalehtimainonnan tekemiseen sekä jokaista markkinoinnin alan ammattilaista toimimaan hyvää tuovan muutoksen eteen. PS. Pysy kuulolla, kun haku Koitos 2021 kisaan alkaa pian!
Tapahtuma on veloitukseton.
Aikataulu:
klo 9:00 Virtuaalitilaisuus alkaa klo 11:00 Ohjelma päättyy.
Tervetuloa!
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tapahtumaa. Tapahtuman mahdollistaa Kärkimedia. Ilmoittaudu mukaan tästä!