
KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 22.8.2023: Sukupolvi Z – millainen se on oikeasti?
Tiistaina 22.8.2023 klo 8.30-9.00
Sukupolvi Z – millainen se on oikeasti?
Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta
Vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)
Aamukahviseura saa vieraakseen Sylva Vahteran, joka kertoo meille uunituoreen tutkimuksen löydöksiä sukupolvi Z:sta. Kun puhutaan sukupolvi Z:sta, puhutaan 740 000 suomalaisesta tulevaisuuden päättäjästä, joiden kulutuskäyttäytymistä ja arvo- sekä asennemaailmaa käydään läpi Sylvan kanssa.
Mitä markkinoijan on hyvä tietää tästä nuoresta ikäryhmästä? Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa? Millaisia segmenttejä ryhmän sisältä löytyy?
Tutkimuksessa on lisäksi selvitetty, miten vanhemmat ikäryhmät suhteutuvat tähän Z-sukupolveen. Kuulemme, kuinka uniikki tämä kohderyhmä on, ja missä asioissa he eniten eroavat vanhempiin sukupolviin verrattuna.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
- Mitä asioita nuoret liittävät elämäänsä?
- Mitä erottavia ja yhdistäviä tekijöitä sukupolvi Z:n segmenteissä on?
- Millainen arvo- ja asennemaailma nuorilla on ja miten he suhtautuvat yhteiskunnallisiin asioihin ja poliittisiin päättäjiin?
- Miten sukupolvi Z eroaa vanhemmista ikäryhmistä?
Katso tallenne:
Katso myös toiset Aamukahviseurat, joissa Sylva kertoi tutkimustietoa seuraavista kohderyhmistä:
MK Aamukahviseura 21.5.2024: Millaisia yli 55-vuotiaat oikeasti ovat?
MK Aamukahviseura 8.4.2025: Millaisia suomalaiset lapsiperheet ovat?
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä.
.png)
.jpg)
.png)



.jpg)

