MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Älä kadota yhteyttä omaan ammatti-identiteettiisi ja arvoihisi

Ajoittain hektisen työarjen keskellä on tärkeää pysähtyä edes hetkeksi pohtimaan sitä, kuka on, millainen on oma ammatti-identiteetti, millaisten arvojen pohjalta tahtoo omaa työelämäänsä rakentaa ja miksi tekee sitä työtä, mitä tekee.
Blogit

Palataan perusasioihin, joita opetamme jo lapsillemmekin: tervehditään, kiitetään ja pyydetään anteeksi

Tässä ajassa korostuu ihmisten kaipuu moniin perustarpeisiin, jotka ovat huiman teknologisen kehityksen kuluessa tuntuneet jäävän taka-alalle. Suuren teknologisen edistyksen myötä tuntuu kuin olisimme unohtaneet sen arvokkaan voiman, mikä meillä on: ihmisyys ja toisten kohtaaminen.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 6.2.2024: Enemmän konversioita verkkosivuilta tekoälyn avulla, vieraana Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies)

Konkretiaa tekoälykeskusteluun! Sitä saadaan Aamukahviseuraan Fredrik Rönnlundilta (Leadoo Marketing Technologies), joka tulee kertomaan tekoälyavusteisen liidienhankinnan kokemuksista. Mitä Leadoon oma tiimi aiheesta on oppinut, millaisia havaintoja on tehty asiakkaiden kanssa?
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #2: Tiktok, mahdollisuusmarkkinointi, kaupallistaminen ja VR

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa jutellaan Tiktokista, "mahdollisuusmarkkinoinnista", innovaatioiden kaupallistamisesta ja VR:stä. Tämän viikon jaksossa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina digimarkkinointitoimisto Grapevinen Johanna Lehtonen sekä Telia Finlandin Laura Kultaranta.
Uutiset

Tiedote: 70 % markkinoijista harkitsee työpaikan vaihtoa – taustalla ikäsyrjintää ja palkkatasa-arvottomuutta

MarkkinointiKollektiivin teettämän kyselyn mukaan 70 % suomalaisista markkinointi-, viestintä-, mainonta- ja media-alalla työskentelevistä on harkinnut työpaikan vaihtoa ja 38 % alan vaihtoa viimeisen 12 kk aikana. Kyselyyn tulleiden lähes 700 avoimen kommentin mukaan työpahoinvointia lisää mm. ikäsyrjintä, epätasa-arvoinen palkkaus ja työn arvostuksen puute, mikä näkyy kiireenä, hallitsemattomana työmääränä sekä epärealistisina yksilön osaamisen odotuksina.
Blogit

Markkinoija, näin hyödynnät vastuullisuutta markkinoinnissa

Teot puhuvat ja viestit vaikuttavat vastuullisuusmarkkinoinnissa. Mutta miten hyödyntää vastuullisuutta markkinoinnissa ja varmistaa muutos? Lue Suvi Johanssonin Kipinävuoro-blogi aiheesta!
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 30.1.2024: Miten projektinhallinta vaikuttaa markkinoijan työhyvinvointiin sekä luovan toimiston kannattavuuteen? Vieraana Matti Tiilikainen (Askele)

Markkinoinnin ammattilaiset niin toimistoissa kuin inhouse tuottavat monia erilaisia palveluita, joiden yhtäaikainen hallinta ja mittarointi voi olla haastavaa. Samaan aikaan työn alla on lyhyitä sekä pitkiä projekteja ja kiinteähintaisia sekä tuntipohjaisia töitä. Myös jatkuvat retainer-sopimusmallit yleistyvät alalla. Miten tämä on järkevintä toteuttaa? -kysymyksen parissa työskentelee Matti Tiilikainen Askeleelta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #1: Perusteoriat uusiksi, oraakkelien ennustuksia ja tekoälyä

Mikä on tärkeää? -podcastin ensimmäisessä jaksossa kyseenalaistetaan markkinoinnin perusteorioihin kuuluvaa STP-teoriaa, käydään läpi kansainvälisten “markkinointioraakkelien” ennustuksia vuodelle 2024 sekä jutellaan mistäpä muusta kuin tekoälystä. Tämän viikon jaksossa juontaja Santtu Kottilan ohella panelisteina markkinointitoimisto Julkee x Lempeen Lasse Iskanius sekä Telia Finlandin Laura Kultaranta.