MarkkinointiKollektiivi

Blogit

Tulevaisuuden markkinoinnilta voimme vaatia enemmän kuin edes asiakkaamme osaavat vielä toivoa

Asiakaskokemukselta vaaditaan paljon ja monet vaatimukset kohdistuvat tavallisesti markkinoinnin tai asiakaspalvelun tekemiseen. Asiakastyö on kuitenkin haastavaa, ja sen kehittäminen oikeaan suuntaan vielä merkittävästi haastavampaa.
Blogit

*Kysely on suljettu*: Markkinointialan suuri hyvinvointikysely

MarkkinointiKollektiivi haluaa tietää mitä sinulle, markkinoinnin alan ammattilainen, kuuluu. Markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn avulla koostamme kokonaiskuvaa siitä, miten markkinoinnin alan ammattilaisilla menee työelämässä ja millaisena markkinointiala koetaan.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 3.10.2023: Kuinka ohjelmallisen mainonnan aiheuttamaa hiilijalanjälkeä voi pienentää?

Aamukahviseura saa lautaselleen markkinointialan uusimman kuuman perunan – ohjelmallisen mainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen pienentämisen. Oletko tullut ajatelleeksi mainontaa suunnitellessasi, että siitäkin jää hiilijalanjälki? Ohjelmallisen mainonnan päästöt syntyvät pääasiassa mainosten luomisesta, mainosten jakelun tehottomuudesta, mainosten näyttämisen datansiirrosta sekä verkkotunnusten hallinnoinnista.
Blogit

Näin parannat työhyvinvointia ja jaksamista – 27 vinkkiä jokaisen arkeen

Olipa kyse yksittäisestä ihmisestä tai yhteisöstä, jaksaminen, palautuminen ja työhyvinvointi ovat entistä keskeisemmässä roolissa nopeasti muuttuvassa työelämässä. Keräsimme yhteen teematilaisuutemme osallistujien jakamia vinkkejä hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseen, joiden toinen osa on tässä.
Blogit

35 vinkkiä työhyvinvoinnin ja jaksamisen edistämiseen

Työhyvinvointi, jaksaminen ja palautuminen ovat jatkuvasti muuttuvan työelämän pyörteissä yhä merkittävämmässä roolissa niin yksilön kuin yhteisön hyvinvoinnin kannalta. Keräsimme yhteen teematilaisuutemme osallistujien jakamia vinkkejä hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseen, joiden ensimmäinen osa on tässä.
Blogit

Onko B2B-brändi aina vihreämpi aidan toisella puolen?

Suomalaiset B2B-yritykset kunnioittavat lakien lisäksi työntekijöitään, asiakkaitaan ja ympäristöään, ja myös toimivat sen mukaisesti. Niiden tarjoamat ratkaisut ovat usein niitä kaikkein kestävimpiä.‍ Miksi se ei näy ja kuulu? Miksei vastuullisuus ole erottuva kilpailutekijä ja keskeinen osa useamman suomalaisen B2B-brändin arvolupausta ja viestintää maailmalla? Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin olla tunnettu ja arvostettu niin tärkeästä asiasta?
Blogit

B2B-markkinoijan tärkein pääoma on tieto – ilman sitä ei ole myyntiä

Miten muutimme myyntiämme ja kasvatimme tulosta 50 prosentilla? Ratkaisun avaimet olivat raadollinen rehellisyys, vanhan tekemisen räjäyttäminen – ja markkinoinnin tuottama tieto. Tämä on tarinamme siitä, miten pöllytimme vanhan B2B-myynnin mallin ja saimme myynnin ja markkinoinnin tukemaan toisiaan aidosti.
Tapahtumat

See the recording of the event: Digitalizing B2B Brands and Improving the Brand Experience 31.10.2023

Digitalizing B2B Brands and Improving the Brand Experience – Brand Experience event for marketers working in B2B and/or international markets. B2B sales and marketing landscapes are undergoing a transformative shift. Instead of using old-fashioned methods and conventional processes, more and more B2B transactions are happening online. This shift to online business presents a great challenge for business models and commercial practices.