MarkkinointiKollektiivi järjesti markkinoinnin alan oppien ja oivallusten levittämiseksi vuoden 2022 aikana yhteensä 15 virtuaalista teematilaisuutta, 6 livetilaisuutta ja 37 MK Aamukahviseurakeskustelua markkinoinnin eri aiheista. Näiden lisäksi MarkkinointiKollektiivi julkaisi 18 MarkkinointiRadio-podcastjaksoa. Kokosimme oheen MarkkinointiKollektiivin vuoden suosituimmat sisällöt.
Tuottavan tapahtuman kaava on podcast- sarja, jossa puhutaan monipuolisesti tapahtumista. Jaksoissa pureudutaan alan asiantuntijoiden kanssa tapahtumien arvontuotantoon niin osallistujien, sisällön kuin liiketoiminnan kasvattamisen näkökulmasta. Podcastsarja on MarkkinointiRadion ja merkityksellisiä kohtaamisia mahdollistavan Lyytin yhteistyö!
Jokainen markkinoija haluaa tehdä juuri niitä oikeita toimenpiteitä, jotka vaikuttavat tavoitteiden mukaisesti haluttuun kohderyhmään. Markkinoinnin suunnittelua ja mainonnan optimointia pystytään ohjaamaan mittaamalla ja keräämällä dataa. Milloin mainostaminen on fiksua? Entä milloin maksat niin sanotusti turhaan?
MarkkinointiKollektiivin urakyselyyn vastasi lähes 400 markkinoinnin ammattilaista. Yli puolet vastaajista kokee ajan tai taloudellisten resurssien puutteen luovan haasteita oman osaamisen kehittämiselle. Kyselystä selviää, että neljäsosa vastaajista voi huonosti nykyisessä työyhteisössään, ja että koronavuosi on vaikuttanut negatiivisesti omaan jaksamiseen sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.
MMA:n palkkatutkimuksen tulokset herättävät minussa huolen sekä markkinoinnin arvostuksesta suhteessa myyntiin että erityisesti sukupuolten välisestä suuresta palkkakuilusta, kirjoittaa MK:n Sanna-Kaisa Koivisto.
MarkkinointiKooste Vastuullisuudesta pitää sisällään yli 30 sisältöä avuksesi vastuullisuuteen ja markkinointiin liittyen. Artikkeleita, tutkimuksia, blogeja, oppaita, podcasteja ja tapahtumatallenteita: näitä on MK yhteisö vinkannut kollegiaalisesti toinen toisilleen teemasta. Ota kooste haltuun ja laita jakoon muillekin!
Katso tallenne tapahtumasta, jossa otetaan selvää kuinka markkinoinnilla voidaan kääntää yhden maailman suurimman viihteen muodon, pelaamisen, valtavat seuraajamäärät kasvun ajuriksi. Pelaamisen maailmassa liikkuu mittavat määrät rahaa ja pelaamiseen käytetään paljon aikaa, korostuneesti etenkin nuorisokohdeyhmässä. Tavataan aiheen parissa 17.2. klo 9-11!