Markkinointijohtajan iltapäivä

3 ratkaisua arjen haasteisiin

  • Milloin: ti 7.10.2025, klo 14.00–18.00, asiaosuus klo 14.00–17.00
  • Missä: Botta, Museokatu 10, 00100 Helsinki
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan markkinointijohtajille. Tilaisuus on veloitukseton.

Tervetuloa mukaan markkinointijohtajien omaan iltapäivään! Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme markkinointijohtajien arkeen. Iltapäivän aikana keskitytään brändillä johtamiseen, markkinointiviestinnän kanavavalintoihin sekä markkinointikampanjoiden mahdollisesti aiheuttamien kriisitilanteiden ratkaisemiseen.

Tilaisuudessa paneudutaan näihin monen markkinointijohtajan työpöydälle kuuluviin ajankohtaisiin teemoihin. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä, eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.

Huomioithan, että tällä kertaa tilaisuus on suunnattu vain henkilöille, jotka suoraan tai välillisesti johtavat markkinointitiimiä tai -tiimejä. Mikäli et osu tähän profiiliin, ilmoittautumisesi saatetaan perua MarkkinointiKollektiivin toimesta.

Tilaisuudesta ei tule streamia tai tallennetta. Haluamme rakentaa aitoa verkostoitumista ja keskusteluyhteyttä paikan päälle saapuvien kesken. Tilaisuus on veloitukseton. Mukaan mahtuu 50 markkinointijohtajaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittaudu mukaan Lyytissä >>

--------------------

Teema 1: Brändillä johtamisen uusi rooli – strategiasta kokemukseen
  • Miten brändi voidaan valjastaa koko organisaation yhteiseksi nimittäjäksi sekä kasvun ja kilpailuedun ajuriksi? Tyypillisesti brändi nähdään vain markkinoinnin työkaluna, mutta todellisuudessa se on paljon enemmän. Tuloksellinen brändillä johtaminen ulottuu strategiasta aina asiakaskokemukseen asti – ja juuri siksi vain harva organisaatio onnistuu siinä. Puheenvuorossa kuulet, miten CMO voi johtaa brändillä koko liiketoimintaa niin, että brändistä tulee aidosti kasvun ja kilpailuedun lähde.
  • Sparripajassa tunnistetaan keskeiset kipukohdat ja löydetään konkreettisia keinoja, joilla brändi voidaan valjastaa luomaan kestävää arvoa sekä asiakkaille että liiketoiminnalle.
  • Teeman asiantuntijana toimii Niko Kokonmäki (Knowit Management Consulting). Niko kuvaa itseään ikuisesti hölmöä nuorta sydäntään etsiväksi, ja on kulkenut pitkän tien mainostoimistojen maailmassa: ensin suunnittelijana, sitten luovana johtajana  ja sitten oikein erityisen luovana johtajana. Matkan varrella hän on ollut vauhdittamassa monille tuttuja kotimaisia ja kansainvälisiä brändejä kohti menestystä. Viimeiset 15 vuotta Niko on työskennellyt konsulttina, auttaen edelleen monia tunnettuja yrityksiä kirkastamaan strategioitaan ja johtamaan tekemistään brändin kautta.
Teema 2: Rakenna yhtiönne markkinointia LinkedIn First -toimintamallilla
  • Mitä tapahtuisi, jos yrityksesi suunnittelisi ja toteuttaisi kaikki markkinointiviestinnän aktiviteetit LinkedInin tarjoamat mahdollisuudet edellä? Puheenvuorossa pureudutaan LinkedIn-alustan markkinoinnin potentiaaliin kokonaisvaltaisesta näkökulmasta ja haastetaan perinteiset markkinoinnin kanavavalinnat LinkedIn First -lähestymistavan esittelyllä. Kuulet käytännön vinkkejä ja strategioita, joilla LinkedIn-markkinoinnista voidaan rakentaa yrityksen keskeisin markkinointikanava.
  • Sparripajassa pääset haastamaan oman organisaatiosi nykyisiä kanavavalintoja ja tunnistamaan, millaisia mahdollisuuksia LinkedIn voisi tarjota yrityksenne markkinointiviestinnän ytimeksi. Yhdessä pohdimme konkreettisia askelia, joilla LinkedInistä voidaan rakentaa aidosti toimiva kasvun alusta.
  • Teeman asiantuntijana toimii Mikko Rindell (Balanced Growth Boutique). Mikko on Balanced Growth Boutiquen perustaja. Hän on rakentanut ja johtanut viimeiset 15 vuotta B2B-firmojen tuloksellista digitaalista markkinointia ja nyt he keskittyvät auttamaan erityisesti B2B-asiantuntijafirmoja kasvamaan LinkedIn-mainonnan avulla niin Suomessa kuin kansainvälisesti.
Teema 3: Kun markkinointikampanjasi aiheuttaa paskamyrskyn, kannattaako istua ja odottaa?
  • Kun markkinointikampanja aiheuttaa kohun, pitää osata toimia nopeasti ja viisaasti. Puheenvuoro käsittelee kriisiviestinnän ja markkinoinnin rajapintaa, ja siinä yhdistyvät ennakoinnin näkökulma ja toimintamallit tilanteisiin, kun myrsky on jo päällä. Saat sekä "ensiapulaukun" että työkalut pitkän tähtäimen resilienssin rakentamiseen. Käsiteltäviä teemoja ovat kampanjan riskien tunnistaminen etukäteen, milloin kannattaa reagoida heti ja milloin odottaa, johdonmukainen viestintä kriisin keskellä sekä oppiminen kriisistä brändin vahvistamiseksi tulevaisuutta varten.
  • Sparripajassa pääset osallistumaan simuloituun harjoitukseen, jossa opit laitetaan testiin. Olet osa kriisiviestintäryhmää ja pääsette suoraan keskelle myrskyä. Selviättekö yhteistyöllä kuivin jaloin vai onko brändinne mennyttä? Harjoituksen päätteeksi saatte konkreettisen palautteen harjoituksen vetäjältä.
  • Teeman asiantuntijana toimii Toni Perez (OSG).Toni on kokenut kriisiviestinnän ammattilainen, joka on uransa aikana ollut mukana laatimassa kriisiviestintäsuunnitelmia, vetämässä kriisisimulaatioita ja sparraamassa yritysten edustajia median kohtaamiseen vaikeissa tilanteissa. Hän on toiminut myös toimitustyössä, matkailualan viestinnässä sekä useissa viestintätoimistoissa. Nykyään Toni johtaa neljä kertaa Vuoden viestintätoimistoksi valittua OSG Viestintää ja on ollut mukana suunnittelemassa palkittuja kampanjoita. Häntä motivoi auttaa organisaatioita ja ihmisiä menestymään selkeän viestinnän ja vaikuttavan tarinankerronnan avulla – myös silloin, kun olosuhteet ovat kaikkea muuta kuin helppoja.
Tilaisuuden aikataulu:
  • Klo 13.40–14.00 Ovet auki ja verkostoitumista
  • Klo 14.00–15.30 Alustukset kolmeen markkinointijohtajan arjen haasteeseen
  • Klo 15.30–17.00 Lyhyt tauko ja sparripiirit
  • Klo 17.00–18.00 Afterit (kevyttä purtavaa ja verkostoitumista)

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Knowit Management Consulting, Balanced Growth Boutique, OSG sekä Botta Events.

Ilmoittaudu mukaan Lyytissä >>

Julkaistu 
12.9.2025
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.