MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 28.11.2023: Heille, jotka haluavat muuttaa markkinointityötään: muut älkää vaivautuko

Markkinoijan arki on tasapainoilua nopeuden ja pysyvyyden välillä. Sen tulisi olla oikeassa suhteessa tilanneherkkyyttä ja reagoimista muutokseen, mutta yhtä aikaa myös valmistelevaa, pitkän tähtäimen brändillistä työtä. Tulisi tukea liiketoiminnan selviytymistä tänään ja huomenna – samalla kun rakennetaan mainetta, jolla selätetään mahdolliset huonommat ajat.
Podcast

MarkkinointiRadio 75: Jorma Maaninka: B2B-markkinoinnin aikamatka

Markkinointiradion vieraaksi saapuu Jorma Maaninka (Valve). Jorma vie MarkkinointiRadion aikamatkalle, jossa summataan muun muassa B2B-markkinoinnin päätöksenteon metodien muutosta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 21.11.2023: AI sisällöntuotannossa: do’s and don'ts

Tekoälyn mahdollisuudet on tunnistettu, mutta monelta markkinoinnin ammattilaiselta sekä organisaatiolta uupuu vielä konkretia ja systemaattisuus sen käytössä, erityisesti sisällöntuotantoa ajatellen. Kuinka tekoäly otetaan helposti käyttöön ja mitä sen kanssa arjessa tulisi huomioida? Tästä Aamukahviseuraan saapuu sparraamaan Tuomas Laitinen (Dashboa).
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 14.11.2023: Kohti tekoälyunelmaa – miten perinteisten työskentelytapojen täytyy muuttua, jotta tekoälyllä kyetään vahvistamaan asiakaskokemusta?

Tällä kertaa Aamukahviseurassa keskustellaan tekoälystä, kun vieraaksi saapuu Matti Pylväs (Edita Prima). Matti kertoo, minkä täytyy perinteisissä työskentelytavoissa muuttua, jotta markkinoija pystyy todella tarttumaan tekoälyn tarjoamaan kilpailuetuun. Miten tekoälyä voi ylipäätään hyödyntää osana asiakaskokemuksen kehittämistä?
Blogit

Tekoälyn luoman sisällön immateriaalioikeudet Suomessa

Suomen lainsäädännössä ei ole erityistä säännöstöä, joka käsittelee generatiivisen tekoälyn luomien teosten tekijänoikeutta. Tässä tekstissä Kati Kuusisto tarkastelee asianajajakollegoidensa avustuksella, miten nykyistä lainsäädäntöä sovelletaan tekoälyn luomiin teoksiin.
Podcast

MarkkinointiRadio 74: Aino Pajukangas: Miten asiantuntijasta noustaan brändiksi

Markkinointiradion vieraaksi saapuu Aino Pajukangas Viestintätoimisto Aivelasta. Ainon kanssa keskustellaan asiantuntijabrändäyksestä ja sen monenlaisista ulottuvuuksista.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.11.2023: Miksi markkinoijan kannattaa olla asiantuntijabrändi – ja miten työnantaja siitä hyötyy

Aamukahviseura saa vieraakseen Aino Pajukankaan, joka johdattaa markkinoijat asiantuntijabrändäyksen ja työntekijälähettilyyden maailmaan. Kuulemme tutkimustuloksia suomalaisten sosiaalisen median käytöstä ja mitä syitä ihmisellä on olla asiantuntijabrändi. 
Podcast

MarkkinointiRadio 73: Johanna Widomski ja Lars Schulman: Kokeilusta datalla ohjattuun prosessiin markkinoinnissa

Markkinointiradion vieraaksi saapuvat Lars Schulman (Salesforce) ja Johanna Widomski (Fazer). Tiivistä yhteistyötä arjessa tekevien Johannan ja Lassen kanssa keskustellaan markkinoinnin dataohjautuvuudesta sekä yhteistyökumppanien merkityksestä uusia toimintamalleja kehitettäessä.